Na czym polega copywriting?

Każda strategia marketingowa ma jasno sprecyzowane zadanie. Jest to najczęściej zapewnienie firmie przetrwania. Przedsiębiorstwa stawiają sobie cele, strategia marketingowa pomaga je realizować. Ważne jest to by była ona zgodna z misją, wizją oraz z głównym planem działania organizacji. Żeby strategia marketingowa przynosiła zyski musi być najpierw jasno określony plan działania, następnie jego realizacja, a na koniec przeglądanie wyników i wyciągnięcie wniosków. Firmy wykorzystują wiele sposób na dotarcie do swojego klienta, jednym z nich jest właśnie copywriting. Na czym on polega i jakie są jego podstawowe cele?

Czym jest copywriting?

Nie ma jednej definicji jaką można byłoby określić copywriting. Są to działania polegające na pisaniu skutecznych, perswazyjnych i funkcjonalnych tekstów bardzo często o charakterze sprzedażowym. Celem tych tekstów jest przede wszystkim zdobycie uwagi użytkownika, a w następnej kolejności skłonienie go do danego działania. Copywriting można spotkać wszędzie i być tego nawet nieświadomym. Często znajduje się on w gazetach, blogach czy serwisach społecznościowych, ale to nie wszystko teksty pojawiające się nawet na opakowaniach produktów spożywczych są uznawane właśnie za copywriting. CTA, czyli Call To Action jest charakterystycznym elementem copywritingu polega na bezpośrednim zwracaniu się do czytelnika, mogą to być następujące zwroty zobacz, kup teraz, nie przegap i tak dalej.

Na czym polega copywriting

Jaki jest cel copywritingu?

Copywriting ma za zadanie stworzyć pozytywne warunki do sprzedaży produktu, który jest promowany. Cofając się wstecz zadaniem copywritera było tworzenie sloganów reklamowych, ulotek, banerów, spotów zarówno radiowych jak i telewizyjnych. Dzisiejsze czasy nieco zmieniły jego rolę. Sprzedaż nie jest jedynym celem, jest ich znacznie więcej i może to być na przykład namówienie klienta do kliknięcia w link, zapisanie się do newslettera i wiele innych. Dobry copywriter sprawi, że zwiększy się zaufanie do marki, a ona sama zyska duże poparcie w oczach potencjalnych klientów.

Obserwując firmy na rynku możemy stwierdzić, iż świadomość jak duże znaczenie ma obecnie treść jest coraz wyższa. Właściciele przedsiębiorstw zdają sobie sprawę, że dobry tekst, zdjęcie albo wideo może być początkiem do zwiększenia ruchu na stronie albo polepszenie pozycji danego produktu w Internecie. O tej świadomości mogą dowodzić podejmowane w ostatnich latach działania:

  • wzrost ofert pracy w korporacjach i small biznesach- w ubiegłym roku pojawiło się zdecydowanie więcej ofert pracy na stanowiska związane z działaniami content marketingowymi.
  • powstanie nowych narzędzi content marketingowych – Narzędzia takie ułatwiają pracę, związaną z dystrybucją treści oraz kontrolowaniem jej efektywności,
  • aktualizacje algorytmów stawiające na jakość contentu na stronie www- algorytmy te na pierwszym miejscu stawiają jakość treści. Niestety nie wszyscy wzięli sobie te uaktualnienia do serca, a ich treść odbiega od eksperckości
    i merytoryczności.

Czy content marketing faktycznie działa?

Skuteczność content marketingu

Działania content marketingowe to przede wszystkim dystrybucja treści, które powstają w celu przyciągnięcia, poznania i zaangażowanie potencjalnej grupy docelowej, a następnie zmotywowanie jej do działań, które przyniosą firmie zysk. Praktyki te nie mogą być jednak zbyt nachalne, ponieważ konsument wie, iż treści w Internecie nie brakuje, dlatego tak ważne jest, aby działania te przykuły jego uwagę. Mowa tutaj o mikrosekundach, które mogą zaważyć na powodzeniu marki w świecie online.

Content marketing to proces. Składa się na niego kilka elementów:

  • strategia 
  • realizacja 
  • dystrybucja treści
  • ulepszanie działań.

Content marketing sprzedaje. Tego nie da się negować, to co wyróżnia Internet na tle innych kanałów komunikacyjnych, z punktu widzenia potrzeb marketingu, jest jego wiodąca rola
w dostarczaniu informacji o produktach. To bardzo ważne, ponieważ powoduje, iż nie jest wcale tak łatwo to kontrolować, w przeciwieństwie do tradycyjnych kanałów komunikacji. Problemem nieustannie jest samo tworzenie ciekawego, wartościowego i dopasowanego do oczekiwań ludzi, contentu. Aby przyniósł on oczekiwany efekt, powinien być łatwo przyswajalny i ciekawy dla odbiorcy, a także w naturalny sposób skłaniać go do zaangażowania i interakcji.

Copywriting jest bardzo dobrym sposobem na promowanie produktów, warto więc zastanowić się nad zatrudnieniem profesjonalnego copywritera, może to przynieść firmie naprawdę bardzo dobre efekty.