Plotka ma ogromne znaczenie. Może zarówno pomóc, jak i zaszkodzić. Jest ona pewnego rodzaju nośnikiem informacji, chociaż nie musi być prawdziwa. Mechanizm ten wykorzystuje marketing szeptany zwany marketingiem plotki.
Marketing szeptany w Radomiu – na czym polega?
Marketing szeptany (z ang. buzz marketing lub word of mouth) jest formą marketingu internetowego, która cały czas zyskuje na popularności. Polega ona niejako na „szeptaniu” potencjalnym klientom o danej usłudze czy produkcie pod kątem zalet. Celem marketingu plotki jest wywołanie dyskusji, ale w sposób naturalny. Marketing szeptany w Radomiu ma doprowadzić do tworzenia się spontanicznych i dobrowolnych rozmów ze strony samych konsumentów. Zadaniem marketingowca jest jedynie pobudzenie dyskusji. W ten sposób informacje o danej marce czy produkcie rozchodzą się dalej w sieci naturalnie i nikogo nie rażą. Nikt nie odczuwa, że jest na siłę nakłaniany do zakupu.
Warto zdawać sobie sprawę z tego, jak duży potencjał ma marketing internetowy w Radomiu i okolicach. Ludzie ufają rodzinie i znajomym. Dlatego wybiorą chętniej produkt, który został sprawdzony przez osobę z otoczenia. Aż 90% klientów przy zakupie kieruje się poleceniami, rekomendacjami. Pod tym względem buzz marketing znacznie przewyższa tradycyjną reklamę.
Jak prowadzić buzz marketing, aby był skuteczny?
Marketing szeptany cały czas cieszy się dużą popularnością i jest często wykorzystywany w sieci. Rzeczywiście za pomocą internetu można z łatwością przekazywać informacje dalej i budować społeczne sieci kontaktów. Buzz marketing prowadzić można na różnego rodzaju formach, blogach czy w social mediach. Kluczem do sukcesu jest wywołanie dyskusji na określony temat. Dopiero potem można wspomnieć o produkcie czy firmie z Radomia. Wszystko powinno być naturalne i nienachalne.
Namawianie do zakupów wprost może marce zaszkodzić, a nie jej pomóc. Co ciekawe, nie trzeba od razu zakładać nowej dyskusji, aby skierować rozmowę na wybrany temat. Oczywiście marketing szeptany w Radomiu powinien odbywać się z poszanowaniem zasad etyki. Nie może opierać się w żaden sposób na oczernianiu konkurencji czy przekazywaniu fałszywych informacji. Zakłada on raczej zachowanie neutralno-pozytywnej opinii na temat produktu lub usługi, a nie pisanie o nich w samych superlatywach. To bowiem wzbudza podejrzenia odbiorców.
Jakie zalety ma skuteczny marketing szeptany w Radomiu?
Za pomocą skutecznego buzz marketingu można zbudować pozytywny wizerunek firmy i wzbudzić zaufanie jej potencjalnych klientów. To też świetna forma promocji marki na różnych kanałach społecznościowych. W ten sposób można poznać oczekiwania i potrzeby konsumentów i podjąć odpowiednie działania.
Korzyści z prowadzenia marketingu szeptanego jest naprawdę sporo. Przede wszystkim liczne wpisy w social mediach czy na forach internetowych przekładają się na większy ruch na stronie www firmy z Radomia. To oczywiście oznacza wzrost dokonanych konwersji. Poprzez skuteczny buzz marketing można znaczenie zwiększyć zapytania ofertowe. To dobry sposób na poznanie rynku i potrzeb klientów. Nie da się ukryć, że marketing plotki to również działanie wspomagające SEO. Poprzez różne komentarze na serwisach i portalach internetowych poprawia się widoczność strony firmowej w wyszukiwarce Google.
Tym samym skuteczny marketing szeptany w Radomiu pomaga w budowaniu relacji z potencjalnymi klientami i wzbudza zainteresowanie marką, sukcesywnie zwiększa sprzedaż oraz wspomaga działania SEO.
Marketing szeptany – podstawowe zasady działania
W praktyce marketing szeptany powinien być po prostu dla przeciętnego użytkownika pomocny. Treść udostępniana w postach musi być zgodna z danym produktem lub usługą. Publikowane komunikaty powinny być czytelne, łatwe w odbiorze i nie mogą wprowadzać w błąd. Buzz marketing z założenia powinien pasować tematycznie do danej strony, forum.
Prowadzenie marketingu szeptanego oparte jest na dobrych praktykach związanych z copywritingiem. Trzeba wiedzieć jak pisać, aby dotrzeć do odbiorców i zachęcić ich do konkretnego działania. Marketing szeptany w Radomiu powinien budzić zainteresowanie i zachęcać do dalszego dzielenia się treściami.
Kluczem do sukcesu jest poznanie branży i danych produktów, usług. Trzeba wiedzieć jakie są ich zalety i ewentualne wady. Wówczas można w sieci swobodnie wypowiadać się na dany temat i dyskutować z użytkownikami. Oczywiście warto stawiać na działania na popularnych blogach czy forach internetowych. Warto odpowiadać na komentarze i wchodzić w dyskusje. Buzz marketing powinno się przy tym łączyć także z innymi działaniami mającymi na celu pozycjonowanie strony firmowej.
Jak zacząć działania z zakresu buzz marketingu?
Aby marketing szeptany w Radomiu był rzeczywiście skuteczny, warto się do tego w odpowiedni sposób przygotować. Na starcie dobrze jest stworzyć listę popularnych forów, portali czy serwisów, które tematycznie wiążą się z działalnością danej firmy. Potem trzeba się z usługą lub produktem dokładnie zapoznać. Później można przystąpić do przygotowywania treści. Trzeba jednak pamiętać o tym, że posty nie mogą się powtarzać. Wszystkie komunikaty muszą prezentować się naturalnie i być wiarygodne.
Nie należy w nich wspominać nigdy o konkurencji. Warto sięgnąć po rozpoczęte już tematy na blogach czy forach, a nie tworzyć zupełnie nowe dyskusje. Dobrze, aby dane konto, profil na forum czy blogu miało już jakąś historię funkcjonowania. Bez tego trudno jest wzbudzić u innych zaufanie. Dodatkowo publikowana w sieci treść zawsze musi być zgodna z regulaminem danej strony.
Na końcu niezwykle istotne jest regularne kontrolowanie działań prowadzonych w ramach buzz marketingu. Trzeba sprawdzać odpowiedzi potencjalnych klientów i na nie reagować.
Jakich błędów unikać w przypadku marketingu szeptanego?
Marketing szeptany w Radomiu może przynieść naprawdę dobre rezultaty, ale musi być prowadzony w odpowiedni sposób. Warto zdać się w tym przypadku na pomoc profesjonalistów. Okazuje się bowiem, że buzz marketing wcale nie jest taki prosty i łatwo tutaj o błędy. Jakie powtarzają się najczęściej?
Wciąż wiele osób zaczyna dyskusje zbyt nachalnie. Wówczas użytkownicy od razu mogą rozpoznać, że jest to reklama. Takie działanie nie ma sensu. Lepiej jest udzielać się w istniejących już dyskusjach, rozmowach. Jeśli ktoś narzeka na zepsute buty sportowe, można napisać mu, jakie obuwie jest godne polecenia i dlaczego. Kolejnym popularnym błędem jest używanie w wielu miejscach w internecie tych samych tekstów. Tymczasem każda treść powinna być unikalna i dopasowana do danego kontekstu.
Sporym błędem jest też pisanie w miejscu, które nie ma związku z daną dziedziną. To działanie wciąż powszechne. Na przykład na forum motoryzacyjnym nie ma sensu pisanie o kosmetykach do włosów itd. Trzeba też pamiętać o tym, że dodawanie postów z linkami nofollow nie ma żadnego sensu. Nie mają one bowiem dla wyszukiwarki Google żadnej wartości – nie poprawiają pozycjonowania strony. Ponadto zawsze trzeba pisać z sensem, merytorycznie i składnie.