Kampania w Google

Kampanie w Google, a dokładniej w Google Ads nie są przeznaczone jedynie dla firm dużych, korporacji o sporym zasięgu, ale i dla biznesów działających lokalnie. Wprawdzie mali przedsiębiorcy działający na terenie Radomia i okolic mają na ogół mniejszy budżet na reklamę, ale i tak powinno to wystarczyć, aby odnieść sukces. Jaka kampania w Google Radom ma szansę na przyciągnięcie nowych klientów?

Kampania w Google – czym właściwie jest Google Ads?

Kampanie w Google - Czym jest Google AdWords - Radom

Google Ads (dawniej Google AdWords) to platforma, która pozwala na wykorzystanie reklamy internetowej typu PPC – Pay Per Click. To pewien sposób rozliczania się za reklamę. Użytkownik płaci nie za jej wyświetlania, ale za kliknięcia. Ponosi koszty, gdy na jego stronę internetową trafi potencjalny klient.

Ponadto kampania w Google Radom jest reklamą celowaną. Wyświetla się jedynie tym osobom, które daną działalnością są zainteresowane. Wyszukiwarka określa to na podstawie wpisywanych przez internautów słów kluczowych. Tym samym osobom, które poszukują fryzjera w Radomiu, nie wyświetlają się adresy aptek itd. Z tego powodu dzisiaj Google Ads to zdecydowany dominator na rynku reklamy w sieci.

Kampania w Google Radom może zostać przeprowadzona bez wychodzenia z domu. Reklamy wyświetlane są w różnych miejscach, chociaż najczęściej w wyszukiwarce. To linki sponsorowane widoczne na szczycie listy wyników wyszukiwania. To jednak nie jedyne rozwiązanie, na które można w tym przypadku liczyć. Reklamować się można także np. za pomocą banerów.

Przedsiębiorca sam decyduje o tym, ile chce za reklamę zapłacić. Google Ads działa niejako na zasadzie licytacji między użytkownikami. Jednak w praktyce algorytmy wyszukiwarki dużą wagę przykładają do współczynnika jakości, który odzwierciedla atrakcyjność reklamy dla potencjalnego klienta.

Czy kampania w Google Radom ma sens?

kampania w Google

Tak naprawdę reklama tego typu funkcjonuje na rynku bardzo długo i jest mocno dopracowana. Przynosi Google każdego roku ogromne zyski. Gdyby była nieskuteczna nie miałaby tak dużego grona klientów. Dlaczego Google Ads cieszy się tak dużym zainteresowaniem na całym świecie? Przede wszystkim z tego narzędzia skorzystać może każdy. To rozwiązanie przeznaczone zarówno dla lokalnego biznesu z Radomia, jak i ogromnego sklepu internetowego. Jeśli klienci szukają danej firmy w sieci, warto tam się właśnie reklamować.

Kampania w Google Radom przynosi przede wszystkim natychmiastowe efekty. Pod tym względem jest przeciwieństwem pozycjonowania strony www, chociaż i to działanie ma nieocenioną wartość. Wystarczy przelać środki na platformę, wybrać parametry kampanii i gotowe. Tę zaletę Google Ads można zaobserwować łatwo w biznesie, który jest oparty na Real Time Marketingu.

Z tego typu reklam skorzystać można po prostu wówczas, gdy jest taka potrzeba. To świetne rozwiązanie np. w przypadku produktów sezonowych i akcji wyprzedażowych. Warto pamiętać o tym, że w praktyce jest to jedna z niewielu form reklamy, której efekty można realnie zmierzyć.

Wystarczy sięgnąć po narzędzia analityczne Google, aby zobaczyć jak zachowują się użytkownicy, których reklama zachęciła do odwiedzenia danej strony internetowej. Taka wiedza przyda się np. wówczas, gdy odbiorca nie zdecydował się na skorzystanie z przedstawionej mu oferty.

Przedsiębiorca wie w tej sytuacji, kiedy opuścił witrynę. To wykorzystać może z powodzeniem podczas planowania dalszej strategii marketingowej. Czasem okazuje się, że wielu odbiorców rezygnuje z zamówienia po przeliczeniu kosztów dostawy. To jest motywacja, aby znaleźć tańszą firmę kurierską bądź zdecydowanej się na darmową dostawę powyżej zamówienia na określoną kwotę.

Kampania w Google Radom zapewnia całkowitą kontrolę nad kosztami. Przedsiębiorca sam decyduje jako charakter mają mieć działania. Mogą być one intensywne i dość kosztowne lub tańsze i rozciągnięte w czasie.

Czy kampania w Google ma sens – ile kosztuje?

koszty kampanii w Google

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile trzeba zainwestować w kampanię Google, aby odnieść sukces. Sporo zależy od branży, w której się działa, oferowanych produktów i usług oraz tego, w jaki sposób reklamuje się konkurencja. Od tego zależą stawki za pojedyncze kliknięcia. Generalnie firmy działające lokalnie w Radomiu maja inny budżet niż duże korporacje czy firmy o zasięgu ogólnokrajowym. Jednak w praktyce doświadczona agencja marketingowa jest w stanie dopasować budżet do każdej branży tak, aby przynosił on rzeczywiste zyski.

Na starcie wydatki na Google Ads warto porównać z potencjalnym zyskiem, jaki mogą dać klienci odwiedzający stronę firmową dzięki reklamie. Czasem jest to kilka lub kilkanaście złotych od jednej transakcji, ale kwoty mogą być o wiele wyższe. Sporo zależy od branży. Niezależnie od tego w przypadku kampanii w Google zwrot z inwestycji ROI można zmierzyć z dużą dokładnością. Wynika to z faktu, że istnieje możliwość śledzenia konwersji, a więc pożądanych działań klientów na stronie www. Co ciekawe, dla różnych branż konwersja może być inna. W przypadku sklepu internetowego z Radomia jest to złożenie zamówienia, dla firmy usługowej dotarcie do zakładki kontakt czy wypełnienie formularza kontaktowego.

Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku dobrze przemyślana strategia działania. Google Ads pozwala na szerokie personalizowanie reklam, co pozwala dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. W ten sposób reklamę wyświetlać można jedynie mieszkańcom Radomia i okolicznych miejscowości, co w przypadku marketingu lokalnego ma ogromne znaczenie. Dodatkowo można wybrać konkretna grupę docelową, definiując wiek, płeć, zainteresowania itd.

Trzeba pamiętać o tym, że reklamy wyświetlają się tylko jako odpowiedzi na wybrane słowa kluczowe. Trzeba je dobrać odpowiednio do danej branży i cech grupy docelowej. W ten sposób można tworzyć kampanie z dużą precyzją, co potem powinno przełożyć się na realne zyski finansowe.

Nie da się ukryć, że podstawowym celem kampanii w Google Ads ma być zwiększenie wspomnianego ROI. Warto jednak zaufać w tym przypadku doświadczonej agencji marketingowej, która ma za sobą zrealizowanych wiele kampanii reklamowych w Google. W ten sposób uniknąć można kampanii kiepsko przeprowadzonych, niskiej jakości i źle skierowanych.

Kampania w Google Ads a biznes lokalny

Firmy, które działają przede wszystkim lokalnie w Radomiu, powinny oprzeć swoje działania reklamowane właśnie na targetowaniu lokalnym. Reklama jest wówczas skoncentrowana w danym regionie, co pozwala na dotarcie do odpowiednich osób. W ten sposób można zaoszczędzić naprawdę sporo pieniędzy, gdyż reklama nie wyświetla się w przypadku wyszukiwań bardzo ogólnych. Nie widzą jej osoby, które mieszkają daleko od Radomia i nie przyjadą do miasta, aby skorzystać z usług fryzjera itd.

W Google Ads do wyboru są reklamy skierowane na lokalizacje wybrane, na dany promień lub na lokalizację zbiorczą. Kierowane na lokalizacje wybrane pozwala na targetowanie na poziomie krajów, województw i miast. Z kolei kierowanie na promień prowadzi do tego, że reklamę widzą osoby z obszaru np. 15 km od centrum Radomia.