Jak promować lokalny biznes w Radomiu

Jak promować lokalny biznes w Radomiu?

Jeśli zastanawiasz się w jaki sposób skutecznie zacząć promować swój biznes w Radomiu, musisz uwzględnić działania reklamowe w Internecie.

Wielu przedsiębiorców prowadzących małe firmy  zastanawia się jak promować lokalny biznes w Radomiu? Okazuje się, że sposobów na to jest całkiem sporo. Na co w szczególności warto postawić?

Marketing lokalny w praktyce

jak promować lokalny biznes w Radomiu

Marketing lokalny wymaga dobrego planu, czasu i połączenia wielu działań. Tylko wówczas ma szansę na sukces. W przypadku marketingu lokalnego podstawowe znaczenie mają firmowa strona www, media społecznościowe, content marketing, pozycjonowanie czy płatne reklamy. Marketing ten od marketingu globalnego różni się przede wszystkim zasięgiem.

Wymienione powyżej działania mają na celu promowanie firmy w regionie, w tym przypadku w Radomiu i okolicach. Jednak nie należy tutaj lokalności rozumieć tylko pod kątem terytorialnym. Warto też zwrócić uwagę na specyfikę rynku – demografię, kulturę, zwyczaje, położenie geograficzne itd.

Jak promować lokalny biznes w Radomiu – strona www to podstawa

Jak promować lokalny biznes Radom

Coraz więcej osób wyszukuje lokalnych produktów i usług w sieci. Dlatego każda firma z Radomia, która chce liczyć się na rynku, musi posiadać przynajmniej własną stronę internetową. Sam fanpage w social mediach to za mało. Strona firmowa to wizytówka biznesu i jego wirtualna siedziba. Dodatkowo za pomocą odpowiednich narzędzi analitycznych można ją wykorzystać do zdobycia wiedzy o klientach – sprawdzenia ich wieku, płci itd. Warto też pamiętać o tym, że stronę www odwiedzić może każdy. Nie trzeba posiadać konta na żadnych portalu. Są zresztą osoby, które z mediów społecznościowych nie korzystają.

Optymalizacja strony firmowej pod kątem lokalnym

Promowanie lokalnego biznesu w Radomiu

Osoby, które zastanawiają się  jak promować lokalny biznes w Radomiu powinny postawić na optymalizację swojej strony firmowej pod kątem lokalnym. Polega to na dostosowaniu jej treści tak, aby wyszukiwarka Google wiedziała, co oferuje i gdzie. Poza frazami związanymi z ofertą firmy, na stronie powinny się też pojawiać związane z lokalizacją słowa kluczowe. Dzięki temu witryna będzie lepiej widoczna dla osób, które szukają usługi czy produktu w Radomiu.

To o tyle istotne, że aż 99% internautów poszukujących usług i produktów lokalnych, w wyszukiwarkę wpisuje nazwę miejscowości np. „gdzie kupić buty do biegania Radom” lub „najlepszy fryzjer w Radomiu”. Co ciekawe, nawet jeśli dana osoba tego nie zrobi, Google i tak wyświetli mu na podstawie lokalizacji odpowiednie strony.

Zatem jak promować lokalny biznes w Radomiu? Okazuje się, że samo wpisanie nazwy miejscowości w stopce czy zakładce kontakt to zdecydowanie za mało. Taka witryna wcale nie jest uznawana za lokalną. Z tego powodu w treści co najmniej kilka razy należy wspomnieć o lokalizacji. Oczywiście wszystko z umiarem. Można na przykład stworzyć blog firmowy.

Jak promować lokalny biznes w Radomiu poprzez media społecznościowe?

promocja firm w Radomiu

Social media dają bardzo duże możliwości w zakresie promowania lokalnego biznesu. Trzeba je jednak prowadzić w odpowiedni sposób i z dużą regularnością. Podstawa to oczywiście Facebook. Nie da się ukryć, że sporo osób sugeruje się opiniami, recenzjami na tym portalu. Warto więc klientów zachęcać do zostawiania tam komentarzy. Ma to o tyle duże znaczenie, że Facebook kładzie coraz większy nacisk na promowanie lokalnych firm. Portal przykłada na przykład dużą wagę do wydarzeń organizowanych w Radomiu i okolicach.

Ponadto warto postawić na reklamę płatną, zwłaszcza, że w przypadku Facebooka wcale nie jest ona bardzo droga. Za to jest natomiast bardzo precyzyjna. Można ją wyświetlać osobom o określonych zainteresowaniach czy mieszkającym tylko w ścisłym Radomiu.

Skuteczna promocja firmy lokalnie

Jak promować lokalny biznes w Radomiu

Jak promować lokalny biznes w Radomiu w sieci, aby przyniosło to rzeczywiście wymierne skutki? Można zdecydować się na kampanię reklamową w Google Ads. Dzięki temu reklama będzie wyświetlana użytkownikom w Radomiu lub w określonej odległości od danej lokalizacji. Reklamę warto wzbogacić o takie informacje jak numer telefonu, adres czy promocje. Wcześniej należy jednaj pamiętać o wspomnianej już optymalizacji treści na firmowej stronie internetowej. Dzięki temu sumaryczny koszt kampanii reklamowej będzie niższy.

Oprócz tego warto posiadać profil w Google Moja Firma. Tam można opublikować podstawowe informacje o firmie – dane kontaktowe, godziny otwarcia itd. Wizytówkę uzupełnić można zdjęciami przedstawiającymi siedzibę firmy, oferowane produkty itd.