Czy warto iść na studia marketingowe

Czy warto iść na studia marketingowe?

Jeśli rozważasz podjęcie pracy marketingowej, powinieneś się zastanowić, czy nie warto skończyć studiów marketingowych. Zobacz, czy warto pójść na studia marketingowe!

Czy studia marketingowe to dobry wybór? Kilka lat temu kierunek ten cieszył się ogromną wręcz popularnością. W końcu wiele młodych osób z Radomia  marzy o pracy w reklamie. Są pełni zapału i bogaci w kreatywne pomysły. Jednak czy rzeczywiście warto studiować marketing?

Czy warto iść na studia marketingowe – nasycenie rynku a studia marketingowe

Czy warto studiować marketing

Marketing to kierunek studiów, który przez długi czas był bardzo popularny. Decydowało się na niego wielu młodych ludzi. Jednak praca w reklamie zdecydowanie nie jest dla każdego, dlatego nie każdy absolwent marketingu potrafił się potem odnaleźć na rynku. W tym przypadku wiedza teoretyczna przegrywa z praktyką. Marketing dodatkowo cały czas się zmienia. Tworzą się jego nowe rodzaje i specjalizacje np. marketing internetowy zwany e-marketingiem.

Dzisiaj firmy mają już świadomość tego, jak ogromne znaczenie ma reklama w social mediach czy generalnie prowadzenie działań marketingowych w sieci. Jest więc spore zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu internetowego, którzy zajmują się m.in. SEO i SEM, social mediami czy marketingiem szeptanym.

Studia marketingowe mogą być więc dobrym wyborem, ale sporo zależy od kreatywności i elastyczności. Dzisiaj wiele, także mniejszych biznesów z Radomia, zdaje sobie sprawę z tego, że warto mieć w swoim zespole osobę odpowiedzialną za marketing. Wymusza to rynek.

Co ma większe znaczenie – dyplom czy doświadczenie?

praktyczne studia marketingowe Radom

Studia marketingowe i ich ukończenie to niewątpliwy atut, ale nie oznacza to od razu osiągnięcie sukcesu zawodowego. Warto więc zacząć jak najwcześniej zdobywać doświadczenie. Już w czasie nauki dobrze jest budować swoje portfolio i poznawać specyfikę branży. Praca w marketingu nie jest wcale prosta. Wymaga posiadania szerokiej wiedzy z wielu różnych dziedzin. Do tego konieczna jest ścisła współpraca z ludźmi. Atutem są więc z pewnością rozwinięte zdolności interpersonalne.

Nawet najlepsze studia marketingowe nie uczą wszystkiego. Praca w marketingu to często prowadzenie wielu projektów jednocześnie. Liczy się tutaj umiejętność zarządzania czasem, kreatywność czy podejmowanie inicjatywy.

Praca w reklamie – czy jest dla każdego?

studia marketingowe w Radomiu

Wielu młodych ludzi z Radomia zauważa rosnące znaczenie branży reklamowej i marketingu samego w sobie. Jak zatem rozpocząć w nich karierę? Na start dobrym wyborem mogą być studia marketingowe.

Dla wielu osób możliwość pracy w marketingu to niewątpliwie spełnienie marzeń. To zajęcie, które wymaga kreatywności i daje szansę rozwoju. Nie sposób się w tym przypadku nudzić. Do tego marketing kusi atrakcyjnymi zarobkami. To dziedzina, która ma duży potencjał. W Polsce branża ta jest zróżnicowana i cały czas bardzo rozwojowa. Jednak wkroczyć na rynek wcale nie musi być łatwo. Dobrze jest już na samym początku pomyśleć o odpowiednich studiach. Dzisiaj studia marketingowe oferuje coraz więcej uczelni wyższych z całego kraju. Powstaje też sporo szkół, które dają szansę rozwoju w tym kierunku.

Osoby, które rozpoczęły studia w innym zakresie, a jednak po jakimś czasie postanowiły spróbować swoich sił w marketingu, powinny poszukać staży lub praktyk. Ofert na rynku jest całkiem sporo, a praktyka ma ogromne znaczenie. Można też postawić na studia marketingowe podyplomowe.

Czy warto iść na studia marketingowe – kto może liczyć na sukces w branży?

studia marketingowe w Radomiu

Osoby, które czują, że chcą pracować w marketingu i reklamie, oczywiście powinny pójść na studia marketingowe. Jednak trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że same studia nie dadzą dobrze płatnej pracy w Radomiu. Te czasy minęły bezpowrotnie. Dzisiaj wielu ludzi ma wyższe wykształcenie i sam dyplom nie jest gwarancją znalezienia zatrudnienia w zawodzie. Na rozmowie kwalifikacyjnej trzeba  pokazać swoje umiejętności. Firmy cenią coraz bardziej nie teoretyków, ale praktyków i należy być na to przygotowanym.

Dlatego też warto studiowanie połączyć ze stażem czy praktykami. Można też samodzielnie rozwijać się w danym kierunku, aby po zakończeniu nauki zdobyć ciekawą pracę w marketingu. Studia marketingowe są jak najbardziej warte uwagi, ale dzisiaj sam dyplom to za mało, aby odnieść sukces na rynku. Trzeba mieć pewne umiejętności i cechy charakteru, które do tego predestynują.