Czy studia marketingowe to dobry wybór? Kilka lat temu kierunek ten cieszył się ogromną wręcz popularnością. W końcu wiele młodych osób z Radomia marzy o pracy w reklamie. Są pełni zapału i bogaci w kreatywne pomysły. Jednak czy rzeczywiście warto studiować marketing?
Czy warto iść na studia marketingowe – nasycenie rynku a studia marketingowe
Marketing to kierunek studiów, który przez długi czas był bardzo popularny. Decydowało się na niego wielu młodych ludzi. Jednak praca w reklamie zdecydowanie nie jest dla każdego, dlatego nie każdy absolwent marketingu potrafił się potem odnaleźć na rynku. W tym przypadku wiedza teoretyczna przegrywa z praktyką. Marketing dodatkowo cały czas się zmienia. Tworzą się jego nowe rodzaje i specjalizacje np. marketing internetowy zwany e-marketingiem.
Dzisiaj firmy mają już świadomość tego, jak ogromne znaczenie ma reklama w social mediach czy generalnie prowadzenie działań marketingowych w sieci. Jest więc spore zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu internetowego, którzy zajmują się m.in. SEO i SEM, social mediami czy marketingiem szeptanym.
Studia marketingowe mogą być więc dobrym wyborem, ale sporo zależy od kreatywności i elastyczności. Dzisiaj wiele, także mniejszych biznesów z Radomia, zdaje sobie sprawę z tego, że warto mieć w swoim zespole osobę odpowiedzialną za marketing. Wymusza to rynek.
Co ma większe znaczenie – dyplom czy doświadczenie?
Studia marketingowe i ich ukończenie to niewątpliwy atut, ale nie oznacza to od razu osiągnięcie sukcesu zawodowego. Warto więc zacząć jak najwcześniej zdobywać doświadczenie. Już w czasie nauki dobrze jest budować swoje portfolio i poznawać specyfikę branży. Praca w marketingu nie jest wcale prosta. Wymaga posiadania szerokiej wiedzy z wielu różnych dziedzin. Do tego konieczna jest ścisła współpraca z ludźmi. Atutem są więc z pewnością rozwinięte zdolności interpersonalne.
Nawet najlepsze studia marketingowe nie uczą wszystkiego. Praca w marketingu to często prowadzenie wielu projektów jednocześnie. Liczy się tutaj umiejętność zarządzania czasem, kreatywność czy podejmowanie inicjatywy.
Praca w reklamie – czy jest dla każdego?
Wielu młodych ludzi z Radomia zauważa rosnące znaczenie branży reklamowej i marketingu samego w sobie. Jak zatem rozpocząć w nich karierę? Na start dobrym wyborem mogą być studia marketingowe.
Dla wielu osób możliwość pracy w marketingu to niewątpliwie spełnienie marzeń. To zajęcie, które wymaga kreatywności i daje szansę rozwoju. Nie sposób się w tym przypadku nudzić. Do tego marketing kusi atrakcyjnymi zarobkami. To dziedzina, która ma duży potencjał. W Polsce branża ta jest zróżnicowana i cały czas bardzo rozwojowa. Jednak wkroczyć na rynek wcale nie musi być łatwo. Dobrze jest już na samym początku pomyśleć o odpowiednich studiach. Dzisiaj studia marketingowe oferuje coraz więcej uczelni wyższych z całego kraju. Powstaje też sporo szkół, które dają szansę rozwoju w tym kierunku.
Osoby, które rozpoczęły studia w innym zakresie, a jednak po jakimś czasie postanowiły spróbować swoich sił w marketingu, powinny poszukać staży lub praktyk. Ofert na rynku jest całkiem sporo, a praktyka ma ogromne znaczenie. Można też postawić na studia marketingowe podyplomowe.
Czy warto iść na studia marketingowe – kto może liczyć na sukces w branży?
Osoby, które czują, że chcą pracować w marketingu i reklamie, oczywiście powinny pójść na studia marketingowe. Jednak trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że same studia nie dadzą dobrze płatnej pracy w Radomiu. Te czasy minęły bezpowrotnie. Dzisiaj wielu ludzi ma wyższe wykształcenie i sam dyplom nie jest gwarancją znalezienia zatrudnienia w zawodzie. Na rozmowie kwalifikacyjnej trzeba pokazać swoje umiejętności. Firmy cenią coraz bardziej nie teoretyków, ale praktyków i należy być na to przygotowanym.
Dlatego też warto studiowanie połączyć ze stażem czy praktykami. Można też samodzielnie rozwijać się w danym kierunku, aby po zakończeniu nauki zdobyć ciekawą pracę w marketingu. Studia marketingowe są jak najbardziej warte uwagi, ale dzisiaj sam dyplom to za mało, aby odnieść sukces na rynku. Trzeba mieć pewne umiejętności i cechy charakteru, które do tego predestynują.